jonssonamanda

Alla inlägg under september 2012

Av amanda jonsson carlsson - 30 september 2012 20:23

Hej på er!

 

Jag har då varit på Mallorca med klassen den här veckan, och det har varit helt underbart! 

Jag kommer inte orka skriva vad vi har gjort hela veckan, men har iaf haft skit kul! Och ser inte alls ifram emot skolan i morgon, dö!

 

Kom hem sent i natt, så sov länge i morse! Sov typ en halvtimme natten innan, bara för att vi skulle upp halv fyra på morgonen. Så var helt slut!

 

Idag har det inte hänt så mycket, har slappat mest. Det regnade typ hela förmiddan så passade på att packa upp allt! Jag har köpt väldigt mycket, bla massa kläder, smink, smycken, skor osv. Det kommer bilder på allt i morgon, orkar just nu inte lägga upp allt!

 

Blev stallet vid tre, kände inte igen Borbaa först. Hon har fått så mycket päls på en vecka! Så måste raka henne snart, mamma har iaf ridigt några gånger den här veckan. Red ut, och var skiit pigg!  Körde sitt egna lilla race helt enkelt, red 45 min kanske.

Sen när jag kom tillbaka till stallet så red jag på banan i 20-25 min, och hon var jätte fin! 

Har hoppträning på Onsdag så ska rida henne ganska hårt fram till dess, för då blir hon mycket piggare på hoppträningen! 

 

Har inte gjort så mycket mer idag, har ont i huvudet eller asså uppe på huvudet, skit konstigt   Och så har jag ont i munen, och så är jag förkyld...så hemskt! 

 

Men måste gå och lägga mig nu, känns som om mitt huvud kommer sprängas snart. Så får se om jag orkar gå till skolan i morgon..

 

Puss A   

 

  <-Fin middag men klassen!

 

 

Av amanda jonsson carlsson - 20 september 2012 20:25

Hej!

 

Det blev ingen hoppträning i går, pga av att jag inte fick hoppa i den gruppen jag ville. Så jag hoppade hemma ist, Cecilia hade hoppat dagen innan så hindrena var redan frame. Red på några bommar som var upphöjda, hon blir så pigg! Så hon galopperar igen hindrena eller hoppar över alla samtidigt...konstig häst! Men hon blev mycket lugnare sen, mamma sa att jag skulle driva på henne lite mer. Och det gjorde jag såklart, och jävlar vilken skiljnad det blev! Red som en åtta, hindren var ganska låga men det är bra träning för henne. Hon var iaf skit duktig, var pigg men kanske lite fjantig. Har världens finaste häst helt enkelt!   

 

Idag var det skola, tråkig dag...

Red ut när jag kom hem, och nu försöker jag städa mitt rum och samtidigt packa...

Imorgon är det 10-års jubelium för vår skola, så vi har teama dag. Slutar klockan två på öster, så måste ta kvart över två bussen hem, för att hinna fixa allt innan Lördag! 

 

Nu måste jag verkligen packa, hejdå!   

 

Av amanda jonsson carlsson - 18 september 2012 21:51

Okej nu måste jag skärpa mig!

 

Hej iaf!

 

Idag var det en helt vanlig dag, bara massa lektioner. Sluta typ vid halv tre, då tog vi bussen in till stan. Lämna av Moa å Olivia på donkelidonken. Och så gick jag och Moa S ner till busstationen, tog bussen hem. Ränsa ur allt ur min byrå, måste tvätta allt inne vi åker till Marollca på Lördag med klassen   Jag är så jääävla taggad!

Sen så blev det stallet en snabbis, mockade bara. Är hoppträning i morgon, då jävlar. Sist stanna hon på varienda hinder minst en gång. Så i morgon då kör vi! Glömde skriva o hoppträngen förra gången, men hon var lite seg. Vägrade ganska mycket, men på slutet så flöt det på bra. Och konstigt nog har jag fått en rädsla av att hoppa, har aldrig varit rädd föut. Det börjar gå över nu, men ändå skiit konstigt   

 

Iaf så är det fridluftsdag, stavas det så? aja i morgon. Vi ska gå på massa stationer och sånt..

Slutar tidigt tror jag, så det är i alla fall skönt!   

 

Puss A   


Today!


 

 

 

Av amanda jonsson carlsson - 10 september 2012 20:33

Fy på mig! Lovar att bli bättre, men är inte riktigt nöjd med bloggen så då blir man inte riktigt sugen!

Men på Onsdag är det hoppträning så hoppas hon håller, nej men har inte haft det på två veckor pga av hennes skada..men skriver mer i morgon!

 

Puss A   

Av amanda jonsson carlsson - 7 september 2012 21:36

Hej. Har verkligen struntat i bloggen, har inte orkat lagt tid på den. Så om just DU vill att den ska vara kvar, så gillar du bloggen på vänster sida där det är en gilla knapp.

Hejdå

 


 

Av amanda jonsson carlsson - 3 september 2012 20:02

Heheh, jag håller verkligen inte min löften...har verkligen varit skit dålig på att blogga den här helgen!

 

I Fredags så var jag i skolan som vanligt, åkte hem och fixa i stallet sen hem å fixa till mig. Drog till puma och träffa jätte många roliga!   

 

I Lördags så börja jag rida Borbaa igen    Så nu är hon frisk och kry igen, så skönt! Har redan missat två hoppträningar!   Vi hade kräft skiva på kvällen med familjen, så det var mysigt! 

I går så var mamma, jag, jossan och nellie hos min moster, eller kanske det var hos min mormor å morfar, minns inte..Red sen när jag kom hem, och Borbaa var skit slöööööö!

 

Idag så var det skola igen, typ tråkig! När jag kom hem så blev det stallet på dräkten, hon var lite piggare idag! Sen hem, äta och nu pluggar jag. Eller har pluggat klart, så ska nog gå ner och titta på tv med mamma.  

 

Har tänkt lite på min inlägg och så, att jag skriver så mycket på en och samma gång. Så har bestämt mig för att göra ett inlägg varje dag om min ridning/ Borbaa/ träning/ tävling osv, och ett annat inlägg om skolan och allt annat. Ska testa det ett tag, och se om det funkar!   

 

Puss A   

 

  Älskar dig Bästavän!   

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards